在離開溫哥華的前一個禮拜,

我邀請了一些朋友去我home stay小聚吃晚餐。

而在之前我也詢問過我home mom

她也說可以,因為我說想要做台灣菜給大家吃,

是我煮不是她煮,她答應的很爽快!!

不過就在party前兩天,她問我有幾個人,

我說大概10個,

結果她馬上臉色大變~~!!!

直說太多人了,應該要先告訴她的,

她以為只有ㄧ兩個人而已

真的是沒有溝通好,真糟糕,沒預料到會變這樣….

後來在party那天又發生了一些事,

我不小心把她的晚餐弄燒焦了,

….真的是非常的衰….

害我一直拼命跟她解釋,

雖然她沒有當面罵我,

但是看的出來就是一臉非常不爽…..

….

所以在home stay的最後一個星期,

氣氛實在是有夠僵的,

沒想到都要離開了,竟留下不好的印象….


這篇的主題是
Home Party對吧….

嗯,回歸正題

撇除那些事情不說,

其實那天的聚會真的是非常愉快

以前我就很想在家開party了,

這次總算是一了心願

其實我想要的home party不是說要多熱鬧多瘋,

邀請一些好朋友來家裡吃飯喝酒聊天,

聊天也不限話題,輕鬆嚴肅都可以,

(其實只要一杯酒就很容易打開話匣子了…)

跟朋友聚在一起,那樣的氣氛就很棒了~~


那天我也沒煮啥真正好料的

就只是簡單的火鍋

(其實也不是我在煮….感謝和臻小姐大力幫忙()!!)

還有買現成的小菜(豬耳朵,鳳爪,牛肚)…

(根本就是拿來下酒的…)


 
<吃吃喝喝聊聊天,輕輕鬆鬆>

不過我調了重點飲料
!!(自認為是重點…)
那就是雞尾酒啦~~
而且我還不是隨便亂調的喔~~
它是有名字的螺絲起子!!
做法很簡單,就是伏特加+柳橙汁~~
濃度通常是柳橙汁:伏特加 => 21(或更少)
不過我那天調的伏特加量有多了一點點
難怪大家怎麼好像很容易就開始醉了
我還有加水果罐頭和新鮮柳橙果肉,
我覺得還不錯喝哩~~!!

事後我有問大家滿不滿意這次的聚會,

他們都給予了正面的評價,都說很愉快!!
食物也很好吃~~
聽見大家這樣說,我也感到心滿意足了!!

 

    I invited some of my friends coming to my home stay for dinner before I left Vancouver. I had asked my host mother previously, and she said it is ok, no problem. Until she knew I invited too many people, she was not happy about that , because I invited too many people, and she thought it was just 1 or 2…AND…at that day we had a party, I burned her dinner by accident…it’s really such a bummer!!! So the last week she and I didn’t get along with each other very much!!


    Except these things, I really had a good time with my friends at that day!! I really want to throw a party at home from the past. The party that I want is not how special or how crazy it is. The party I’d like is just eating, drinking, and talking with friends~~ I like that kind of atmosphere, no pressure, very relaxed…even if we talked about serious topics…


    We cooked hot pot for supper, and bought some side dishes from T&T. Pig ear, chicken feet, cattle belly…they were all good to eat with beer!!! I made the cocktail which is call “Screwdriver”, but I think I made it a little too strong, so everyone was all drunk~~!!


    I had asked everyone that how they felt on that day. They said, they were all satisfied with the party and had a good time, the food was delicious too. I was so happy to hear that ^^!! I am really glad to have these good friends~!!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yhhsieh 的頭像
    yhhsieh

    Feel the world

    yhhsieh 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()